1 Nisan 2013 Pazartesi

Koç Üniversitesi'nde taşerona ilk uyarı



Koç Üniversitesinde İSS’ye bağlı olarak çalıştırılan ve mayıs ayı başında başka işyerlerine gönderilmek istenen işçilerin mücadelesi bugün üniversitede gerçekleştirilen eylemle yeni bir aşama kaydetti. 27 Mart Perşembe günü üniversitede işçiler, asistanlar ve öğretim üyelerinin katıldığı toplantıda alınan kararla uyarı eylemlerini yaptılar. 









İşçiler, öğrenciler ve öğretim üyeleri saat 12.00’de Fen Fakültesi avlusunda toplanarak rektörlük binasına yürüyüşe geçtiler. İşçilerin tamamının katıldığı eylemde üzerinde “Taşerona hayır” yazılı bir pankart taşıdılar. Yürüyüş yolu boyunca “ Kampusun işçisi yalnız değildir, Herkese eşitlik herkese kadro, Taşeron gidecek emekçi kalacak, Haksızlığa karşı omuz omuza, Kampus işçisi yalnız değildir, Kampusta taşeron istemiyoruz” sloganlarının atıldı.
Rektörlüğün önünde işçiler, öğrenciler ve öğretim görevlileri adına okunan basın açıklamalarından sonra işçilerle birlikte İSS proje müdürüyle görüşüldü. 13 Mayıs’ta iş akitlerinin son bulacağına dair yazılı bildirimlerin zorla imzalatıldığı 32 işçi bu belgeleri baskı altında imzaladıklarına dair dilekçelerini İSS proje müdürü Ecevit Öztürk’e teslim etmek istediler. İşçiler görüşmeye Sosyal-İş Sendikası avukatı, öğretim üyeleri, öğrenciler ve Sarıyer Yaşam Platformu temsilcileriyle girdiler. Başta dilekçeleri almak istemeyen Öztürk, iki saat süren görüşmenin sonunda dilekçeleri almak zorunda kaldı.
İşçiler, öğrenciler ve öğretim üyeleri eylemin ardından saat 17.00’de yapılacak Taşeron Sistemine Hayır başlıklı panelde buluşmak üzere ayrıldılar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder