29 Mart 2013 Cuma

Okul sütünden 16 öğrenci zehirlendi


Atatürk İlköğretim Okulu’nda bazı velilerin istememesine karşın tüm öğrencilere depodaki sütler verildi. 16 öğrenci, zehirlenerek hastaneye kaldırıldı
AKP’nin “Okul sütü-akıl küpü” projesi kapsamında ilk ve orta okullarda öğrencilere dağıtımını yaptığı okul sütleri yine öğrencileri zehirledi. İstanbul Sarıyer’deki Atatürk İlköğretim Okulu’nda 6. sınıf öğrencilerine dağıtılan sütler, 16 öğrencinin zehirlenmesine neden oldu. Zehirlenen öğrenciler, Sarıyer İsmail Akgün Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı.
Veliler istemedi, yine de süt verildi
Geçtiğimiz yıl yüzlerce öğrencinin zehirlendiği süt skandalından sonra, süt dağıtımının velilerin talepleri doğrultusunda yapılacağı söylenmişti. Buna karşın Sarıyer Atatürk İlköğretim Okulu’nda tüm çocuklara süt dağıtıldığı ifade edildi.
 Sarıyer Yaşam Platformu üyeleri hastaneye giderek velilerle görüştü. Bazı velilerin, sene başında verilen formlarda “çocuğuma süt verilmesini istemiyorum” demesine karşın tüm çocuklara süt dağıtıldığını aktardı. Velilerin beyanına göre dağıtılan sütlerin bir süreden bu yana kazan dairesinde bulundurulduğunu da dile getirildi. Öğrencilere hastanede serum takılırken Tarım İl Müdürlüğü'nden okula incelemede bulunmaya gelinildi.
Okullarda dağıtılan sütler, daha önce de ülkenin pek çok kentinde öğrencilerin zehirlenmesine neden olmuş, velilerin ve eğitim hakkı örgütlerinin tepkilerine karşın AKP projeyi sürdürmüştü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder