10 Temmuz 2012 Salı

'Okulumuzu geri istiyoruz'

İstanbul Sarıyer’de, engellilerin eğitim gördüğü tek ilkokulun imam hatip yapılmasına tepkiler sürüyor. Okulun velilerinin bugün yaptıkları eyleme Halkevleri Engelli Hakları Atölyesi, Sarıyer Yaşam Platformu, Halkevi Eğitim Hakkı Meclisi de destek verdi ve eylemlerin süreceği duyuruduldu





İstanbul Sarıyer’de bulunan ve engellilere yönelik Mehmet-Sevim Ulusal İlk Öğretim Okulu’nun imam hatip orta okulu yapılması kararına karşı veliler 10 Temmuz günü eylem yaptı.

Mehmet-Sevim Ulusal İlk Öğretim Okulu Velileri ve Boğaziçi Sitesi Sakinleri tarafından yapılan eyleme Sarıyer Yaşam Platformu, Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi ve Halkevleri Engelli Hakları Atölyesi üyeleri de destek verdi.

Türkiye Futbol Federasyonu önünde buluşan eylemciler, okula yürüdü. Okuldaki görevliler tarafından velilerin geldiği görülünce kapatılan kapılar veliler tarafından açıldı. Okulun içine giren veliler ve eyleme destek veren kurum üyeleri burada bir basın açıklaması yaptı.

Çocuğu engelli olan velilerden Arzu Şahin, çocuğunun bu okulda rahatça hareket edebildiğini belirterek, diğer okullarda bütün gün çocuğunun başında beklemek zorunda kaldığını ifade etti.

Sarıyer Yaşam Platformu adına konuşan Hüseyin Coşkun, 4+4+4 eğitim sistemi nedeniyle birçok velinin ve öğrencinin mağduriyet yaşayacağını belirtti.

Halkevleri Engelli Hakları Atölyesi adına konuşan Mahmut Keçeci ise engellilere yönelik bölgedeki tek okulun imam hatip orta okulu yapılmasının engellilerin eğitim hakkının engellenmesi anlamına geldiğini söyledi.

Yapılan tüm konuşmalar, eylemlerin süreceği ve okul için mücadelenin devam edeceği vurgusuyla sonuçlandı. Eylem, okulun imam hatip yapılmasına ilişkin karara dair 11 Temmuz günü yürütmeyi durdurma amacıyla dava açılacağı duyurularak sonlandı.

Veliler daha önce de eylem yapmışlardı
Mehmet Sevim Ulusal İlk Öğretim Okulu velileri 5 Haziran günü okulun imam hatip yapılacağını duymuş ve okulun imam hatip olmaması talebiyle imza toplamaya başlamıştı. İki gün içinde bine yakın imza toplayan veliler, imzaları Sarıyer İlçe Milli Eğtiim Müdürlüğü’ne vermişti. Müdürlük, 7 Haziran günü okulun imam hatip olduğunu duyurmuş velilerse okullarına sahip çıkacaklarını belirterek kararı protesto etmiş ve bir eylem yapmışlardı.

İmam hatipin şartı neymiş
Velilerin imza dilekçelerine temmuz başında yanıt gelmişti. Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından verilen yanıtta okulun imam hatip yapılmasına dair gerekçeler şu şekildeydi: Okula az kayıt yapılması ve okulun imam hatip için gerekli şartlara uyması.

Milli Eğitim’den, ‘az kayıt yapılıyor’ yalanı
Milli eğitim Müdürlüğü’nün geçen sene 67, bu sene 120’den fazla kayıtın olduğu okula dair “Az kayıt var” açıklaması veliler tarafından inandırıcı bulunmazken, “Okulun imam hatip olmaya elverişli” olmasına dair kararda da “Hangi kriterlere göre?” sorusunun yanıtı net değil.

CNN Türk'ün haberi için TIKLAYIN










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder